مقالات, مقالات بازارهای مالی

مقدمه‌ای بر معرفی StrategyQuant X – تغییرات استراتژی‌کوانت ایکس

StrategyQuant X

با استفاده از StrategyQuant، می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی سودآور برای تقریبا هر بازار، هر بازه زمانی و هر نوع نموداری پیدا کنید. در ادامه با این مقاله از اودی فایننس همراه باشید.

استراتژی کوانت چیست؟

StrategyQuant یک پلتفرم قدرتمند برای تولید و تحقیق درباره‌ی استراتژی‌های معاملاتی است. استراتژی کوانت یک برنامه است که:

  • به طور خودکار استراتژی‌های تجاری جدید و منحصربه‌فرد برای تقریبا هر دارایی – ارزهای خارجی، سهام، Futures یا ETFها – تولید می‌کند.
  • استراتژی‌ها را با بازارها یا تنظیمات مختلف دوباره آزمایش/بهینه‌سازی می‌کند.
  • چک‌های متقابل پیشرفته را (آزمون‌های استحکام استراتژی) انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که استراتژی‌ها دارای یک لبه واقعی بازار هستند.

با استفاده از StrategyQuant، می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی سودآور برای تقریبا هر بازار، هر بازه زمانی و هر نوع نموداری پیدا کنید. نیازی به دانش برنامه‌نویسی یا دانش تجاری نیست.

استراتژی‌های حاصل می‌توانند با کد منبع کامل به عنوان یک کدی که می‌توانید در پلتفرم‌های معاملاتی پشتیبانی شده اجرا کنید – مانند MetaTrader 4/5 – ذخیره شوند.

با استفاده از StrategyQuant می‌توانید:

  • تعداد نامحدودی استراتژی تجاری منحصربه‌فرد برای تقریبا هر بازار یا بازه زمانی تولید کنید.
  • استراتژی‌های خود را به عنوان یک مشاور متخصص MetaTrader 4/5، Tradestation یا استراتژی Ninja Trader با کد منبع کامل ذخیره کنید – لطفاً توجه داشته باشید که در حال حاضر SQ X برای MT4/5 پشتیبانی می‌شود و سایر پلتفرم‌های معاملاتی به زودی به آن افزوده می‌شوند.
  • نیاز به کار دستی قبلی برای توسعه استراتژی معاملاتی را از بین ببرید.
  • استراتژی‌های تجاری جدیدی را پیدا کنید که نه تنها منحصربه‌فرد، بلکه همچنین غیر قابل تشخیص باشند.
  • زمان مورد نیاز برای ساخت یک استراتژی را از هفته‌ها و ماه‌ها به دقایق کوتاه کاهش دهید!
  • استراتژی‌های خود را بهبود بخشید.
  • استراتژی‌های خود را بهینه‌سازی کرده و بهترین پارامترها را پیدا کنید.
  • استراتژی‌های خود را برای استحکام آزمایش کرده و عملکرد آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید.

StrategyQuant

آیا استراتژی‌کوانت برای شما مناسب است؟

اگر با استفاده از سیستم‌های معاملاتی خودکار (معروف به ربات‌ها یا Expert Advisors) معامله می‌کنید یا قصد توسعه استراتژی‌های معاملاتی خود را دارید، آنگاه استراتژی‌کوانت می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در هزینه و صدها ساعت از زمان کمک کند.

بعضی از تریدرها ترجیح می‌دهند یک ربات معاملاتی موجود را خریداری کنند؛ به ویژه در بازار فارکس، تعداد زیادی پیشنهاد وجود دارد.

هرچند این کار می‌تواند روشی موثر باشد، اما با خرید ربات فارکس یک جعبه سیاه را معمولا خریداری می‌کنید – نمی‌دانید چگونه کار می‌کند، قوانین دقیق چیست و با سازگاری‌های بالقوه با شرایط بازار تغییر پیدا می‌کند، و از همه مهمتر تحت تأثیر تصمیمات خالق آن هستید.

StrategyQuant به شما این امکان را می دهد که استراتژی‌های معاملاتی خود را ایجاد کنید، که قابل مشاهده به عنوان کد ساده و مرجع یک Expert Advisor است. بنابراین کنترل کاملی بر استراتژی خود دارید.

اگر یک تریدر دستی هستید چطور؟

هنوز هم می‌توانید از استراتژی‌کوانت برای تولید ایده‌های معاملاتی استفاده کنید. شما از اینکه تعداد زیادی استراتژی سودآور بر اساس قوانین نسبتا ساده که شما به آن‌ها فکر نمی‌کردید، وجود دارد متعجب خواهید شد. هر استراتژی که توسط StrategyQuant ایجاد می‌شود را می توان به شبه کد قابل خواندن با شرح کامل قوانین معاملاتی استخراج کرد و همچنین آن استراتژی می‌تواند به صورت دستی معامله شود.

StrategyQuant

چه انتظاراتی داشته باشید

لطفاً به یاد داشته باشید که استراتژی‌کوانت ابزاری قدرتمند است، اما یک جعبه جادویی نیست که با یک کلیک بر روی دکمه، شروع به کسب درآمد می‌کند. باید به روش صحیح استفاده شود تا نتایج قابل قبول را بدست آورید.

تولید استراتژی‌های جدید در استراتژی‌کوانت تنها حدود ۵۰٪ از کار است.

مابقی کار باید به ارزیابی استراتژی‌های تولید شده برای فیلتر کردن آنهایی که منحنی‌های مناسبی دارند یا استحکام کافی ندارند، بپردازید. بستگی به شما دارد که استراتژی‌های جدید خود را به درستی ارزیابی کنید و نقاط قوت، ضعف‌ها و محدودیت‌های آن‌ها را قبل از اینکه آن‌ها را به معاملات زنده بیاورید، بدانید.

ممکن است اتفاق بیفتد که تنها یکی از هزار استراتژی سودآوری که توسط استراتژی‌کوانت تولید شده است، تست‌های استحکام دقیق را پشت سر بگذارد و ما می‌توانیم در نظر بگیریم از آن برای معاملات واقعی استفاده کنیم. اما – تعداد استراتژی‌هایی که ما می‌توانیم تولید کنیم تقریبا بی‌پایان است، بنابراین حتی ۱٪ از بی‌پایان یک عدد خیلی بزرگ خواهد بود.

چند مرحله برای ارزیابی کیفیت استراتژی و اندازه‌گیری اینکه چقدر در معاملات واقعی خوب عمل خواهند کرد وجود دارد.

در استراتژی‌کوانت ایکس چه تغییراتی ایجاد شده است؟

ویژگی‌های اصلی جدید در استراتژی‌کوانت ایکس (نسبت به نسخه ۳):

رابط کاربری جدید – مبتنی بر HTML/JS است، که بسیاری از ویژگی‌های شناختی و انعطاف‌پذیرتر را ارائه می‌دهد.
دارای موتور بازآزمایی / معاملاتی کامل است – SQ X اکنون دارای یک موتور معاملاتی کامل است که می‌تواند برای آزمون هر استراتژی استفاده شود، این محدود به یک فرمت استراتژی ثابت همچون SQ3 نمی‌باشد.
استراتژی‌های چندزمانه یا چندنمادی – SQ X به شما امکان می دهد استراتژی هایی را ایجاد کنید که در نمودارهای متعدد معامله می شوند، خواه نماد یکسان باشد، در بازه زمانی متفاوت یا نمادهای کاملاً متفاوت.
معماری استراتژی انعطاف‌پذیر – SQ X به شما امکان می دهد از بین سه معماری استراتژی انتخاب کنید، از جمله با منطق فازی، و به لطف الگوهای استراتژی می توانید به راحتی نوع استراتژی خود را ایجاد کنید.
توسعه پذیری – می توانید SQ X را برای پشتیبانی از شاخص‌های خود، ساختارهای بلوکی یا حتی چیزهایی مانند مقادیر آماری محاسبه شده توسعه دهید.
پروژه‌های سفارشی که اجازه می‌دهند امور انعطاف پذیر جریان داشته باشند – علاوه بر سه بخش اصلی برنامه (Builder، Retester، Optimizer) اکنون این امکان را دارید که پروژه سفارشی خود را با جریان وظایف خاص خود بسازید.
این امر اجازه می‌دهد تا فرآیندهای خودکاری را ایجاد کنید که می‌توانند بدون دخالت کاربر اجرا شوند و می‌توانند به طور مداوم استراتژی‌های تولید شده را بسازند، آزمایش کنند، تأیید و فیلتر کنند.
پشتیبانی از شبکه و محاسبات موازی در چندین رایانه – این چیزی است که ما هنوز در حال توسعه آن هستیم، اما استفاده از چندین رایانه و پردازنده برای سرعت بخشیدن به تست‌ها یا تولید استراتژی‌های معاملاتی شما امکان پذیر خواهد بود.

دوره طراحی ربات معامله‌گر

شما می‌توانید با استفاده از آموزش نرم‌افزار StrategyQuant (دوره طراحی ربات معامله‌گر)، الگوریتم و استراتژی شخصی خود را به حالت تمام اتوماتیک تبدیل کرده و یا با استفاده از داده‌کاوی ، الگوریتم ژنتیک، پایه‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استراتژی‌های جدید و سودده را بسازید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

2 نظر در “مقدمه‌ای بر معرفی StrategyQuant X – تغییرات استراتژی‌کوانت ایکس

  1. سیدجوادحسینی گفت:

    باسلام
    بعد از ۵ سال تجربه در بازارهای مالی و در بازار کریپتو ، منطق فازی و بر پایه داده کاوی و استراتژی کوانت را پسندیدم.
    علاقه مند هستم تا صفر تاصد این علم را بدست بیاورم.
    اگر امکان داشته باشد درخدمتتون باشم

    1. جلال ترابی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      لطفا از بخش تماس باما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *